Dlaczego zabiegi laparoskopowe są lepsze od operacji klasycznych?

Nie każdą pacjentkę (choć chcielibyśmy wszystkie Panie leczyć w taki sposób) możemy zakwalifikować do leczenia drogą laparoskopii. Dlatego bardzo ważna jest konsultacja przedoperacyjna i właściwa kwalifikacja do leczenia. (aktualnie jedynie niektóre zabiegi o charakterze onkologicznym nie powinny być wykonywane tą drogą).

Zabiegi laparoskopowe przebiegają ze znacznie (!) mniejszym uszkodzeniem tkanek- niewielkie - z reguły od 5 do 10 mm nacięcia skóry oraz zastosowane przez nas szwy używane w chirurgii plastycznej nie pozostawią dużych, często widocznych blizn i wyglądają estetycznie. Precyzyjne usuwanie zmian chorobowych pozwalające na mniejszy uraz tkanek w jamie brzusznej to szybsze gojenie, mniejsze ryzyko choroby zrostowej, które jest zmartwieniem wielu kobiet po operacjach ginekologicznych oraz minimalizacja dolegliwości bólowych a tym samym konieczności stosowania leków.

Dla wprawnego specjalisty czas trwania operacji laparoskopowych w przypadku wielu wskazań do zabiegu m.in. leczenia chorób przydatków (np. torbieli) jest krótszy niż porównywalny czas operacji drogą klasyczną, w pozostałych przypadkach porównywalny do klasycznych operacji brzusznych, co za tym idzie skracamy czas znieczulenia oraz przebywania pacjentki na bloku operacyjnym.

Zabiegi laparoskopowe pozwalają na znacznie szybszy powrót do codziennej aktywności

- z reguły okres rekonwalescencji ogranicza się on do 7-14 dni po zabiegu i umożliwia powrót do normalnej pracy, aktywności fizycznej czy seksualnej.

gdzie nas ZNAJDZIESZ:

Szczecin

Wrocław

Logo artmedicalcenter
ul.Langiewicza 28/U1,
70-263 Szczecin
(wejście główne od strony Placu Dziecka)
Logo ginemedica
ul. Podwale 83/1,